کیوکوشین ماتسویی استان گیلان

سوسای اویاما:کیوکوشین با 1000 روز تمرین اغاز میشود و با 10000 روز تمرین به اوج خود میرسد.

کیوکوشین ماتسویی استان گیلان

سوسای اویاما:کیوکوشین با 1000 روز تمرین اغاز میشود و با 10000 روز تمرین به اوج خود میرسد.

زندگی نامه سوسای اویاما و کانچو ماتسویی و برخی از قهرمانان



مختصری از زندگی نامه سوسای اویاما و کانچو ماتسویی و برخی از قهرمانان کیوکوشین


لطفا به ادامه مطلب بروید


زندگی نامه سوسای اویاما : سوسای اویاما مرد پر آوازه کاراته جهان, پس از چندین سال تمرین, ریاضت در کوهستان و پشتکار در فراگیری هنرهای رزمی و کسب تجربیات فراوان, توانست کاراته ای را ابداع نماید که محور آن بر پایه مبارزه آزاد, ذن (تمرکز), تامه شیواری ( شکستن اجسام سخت) و بدن سازی بود.
او معتقد بود مبارزه آزاد اوج کاراته می باشد, تا زمانی که کاراته کا نتواند مهارت های لازم را در مبارزه آزاد کسب نماید, نمی تواند مطمئن باشد که کاراته واقعی را یاد گرفته است. اگر کاراته کا به چند تکنیک کلاسیک, نمایشی و اجرای حرکات با پا و حرکات توبی(پرشی) اکتفا کند و تصورش این باشد که کاراته واقعی را یاد گرفته, بی شک در اشتباه می باشد, چرا که در این صورت می توان گفت او شکل ساده ای از ژیمناستیک را یاد گرفته نه کاراته را. اگر چه یک ژیمناستیک کار بهتر از یک کاراته کا یا رزمی کار می تواند حرکات نمایشی همراه با تعادل را به خوبی انجام دهد, ولی

نمی توان به او گفت یک رزمی کار.
او همچنین معتقد بود ممکن است هر یک از ما در قبال مسائلی ترسو باشیم, همه ما از باخت و یا از مرگ می ترسیم, اما عدم مقابله با مشکلات تنها باعث می شود که ما تا آخر عمر ترسو باقی بمانیم.
شهامت تنها در عرصه مبارزه حاصل می شود و راه مطمئن برای پیروزی در مبارزه, آمادگی و اشتیاق برای به خطر انداختن جان است و من معتقدم تمامی اقشار مردم باید با انواع مسائل, مشکلات و خطرات روبرو شوند تا یاد بگیرند در هنگام بحران های شدید با آنها بجنگند و از آنها فرار نکنند.
پس انجام مبارزه (فول) به طریقه فنی و صحیح که هم مستلزم کار زیاد و هم کسب مهارت در اجرای تکنیک ها می باشد, ما را به این مسیر سوق خواهد داد. همچنین تا زمانی که در هنرهای رزمی اثری از رقابت های سنگین وجود نداشته باشد به چیزی شبیه رقص تبدیل خواهد شد و این گفته که: « ما هر وقت اراده کنیم, می توانیم همان ضربات و تکنیک هایی را که آموزش داده ایم با تمام قدرت به حریف وارد نماییم» توجیحی بیش نیست و صرفاً قصد امیدوار کردن هنرجویان را دارد.
این مهم زمانی تحقق می یابد که هنرجو و استـاد, در مبارزه آزاد, روی حرکات و ضـربات واقعی تمرین نمایند؛ لذا در تمرینات کلاسیک این مهم محقق نخواهد شد.
به نظر اویاما اگر قدرت به منظور زنده ماندن از دست برود, این شکست است و شکست یعنی نابودی. پیدایش هنرهای رزمی برای دستیابی به پیروزی است و به همین دلیل هم در هنرهای رزمی نیاز به رقابت احساس می شود.


خلاصه ای از زندگی نامه اویاما:

1923
میلادی: ماسوتاتسو اویاما دان 10 و مبتکر کیوکوشین که بعداً به لقب سوسایِ سازمان جهانی کیوکوشین کای کان کاراته دست یافت در 27 جولای 1923 میلادی در جنوب غربی کره متولد شد.
1925:
اویاما توسط والدینش به منزل خواهرش در منچوری فرستاده شد.
1930:
در دوران اشغال کره توسط ژاپن به اتفاق خانواده اش به کشور ژاپن مهاجرت کرد و در آنجا به تحصیل و ورزش همت گماشت.
1936:
اویاما وارد مدرسه ای در سئول شد. در همین حین شروع به یادگیری کمپوی چینی کرد و پس از دو سال تمرین به دان یک ارتقا پیدا کرد.
1938:
در سن 15 سالگی پدرش او را به ژاپن فرستاد تا در مؤسسه هواپیمایی جوانان یاماناشی (Yamanashi) به تعلیم بپردازد. در این حین اویاما کاراته را زیر نظر گی چین فوناکوشی (Funaغیر مجاز می باشدhi Gichin ) آغاز کرد و هر روز دو ساعت به تمرینات خود با این استاد بزرگ ادامه داد. او قبل از اینکه کاراته را زیر نظر گی چین فوناکوشی بیاموزد, برای مدت کوتاهی جودو را در زمانی اندک فرا گرفت.
1940:
اویامای جوان در 17 سالگی موفق به اخذ دان 2 (Ni-Dan ) در کاراته شد و وارد دانشگاه تاکوشوکو (Takushoku) گردید. او پس از گذراندن دوره خدمتش در ارتش, دوباره به تمرین کاراته روی آورد.
1945:
اویاما تحقیقات در مورد کاراته را در موسسه ایوا (Eiwa) در منطقه سوگی نامیکو (Suginami-Ku ) واقع در توکیو آغاز کرد اما پس از سپری شدن 6 ماه موسسه مذکور تعطیل شد.
1946:
ماس اویاما وارد بخش تربیت بدنی دانشگاه واسدا (Waseda) گردید و در آنجا بود که با دو نفر از نویسندگان مشهور ژاپنی به نام های یوشی کاوا (Yoshikawa) و شیرو اوزاکی (Ozaki Shiro) آشنا و به مطالعات بیشتر درباره روش سامورایی پرداخت و پس از آن, جهت تمرین به منطقه مینوبو (Minubu ) رفت. اویاما زیر نظر معلمین مختلف کاراته تعلیم گرفت و خیلی سریع پیشرفت نمود و در همین سال (در سن 23 سالگی) به دریافت دان 4 کاراته دست یافت.
1947:
ماس اویاما در اولین دوره مسابقات سراسری ژاپن در کیوتو شرکت کرد و موفق شد تمام قهرمانان کاراته ژاپن را شکست دهد و مقام قهرمانی را از آن خود کند. دوران بعد از جنگ جهانی دوم دوران آشفتگی و زحمت برای ژاپنی ها بود و در همین دوران ماس اویاما اغلب دچار مشکلات ناشی از اشغال آمریکایی ها بود.
1948:
اویاما تصمیم گرفت زندگی خود را وقف کاراته کند, به همین علت 18 ماه تمرینات خود را به تنهایی در منطقه کوهستانی کیوسومی (Kiyosomi) واقع در استان چیبا (Chiba ) آغاز کرد.
او برای مدت طولانی با تمرینات روزانه به قوی نمودن بدن و قدرت خود مبادرت ورزید و اجرای تکنیک های خود را به حد عالی رساند.
1950:
او پس از مراجعت از کوهستان در شهر چیبا اتاقی اجاره کرد و تمرینات خود را ادامه داد. ایشان تمرینات کشتن گاو را شروع کرد. به طور مثال طی چهار روز با 51 گاو وحشی به مبارزه پرداخت که چهار گاو را کشته و شاخ 47 گاو دیگر را با تیغه دست (شوتو) شکست و آنها را از پای درآورد. همچنین با یک گاو نر وحشی به مقابله پرداخت.
1951:
سوسای آموزش کاراته را در ارتش آمریکا که در ژاپن مستقر بود, آغاز کرد و بعد نیز تمرینات جودو را در شهر چیبا آغاز نمود و به دان 4 این رشته دست یافت.
1952:
سازمان کاراته شهر شیکاگو وی را به آمریکا دعوت کرد. او در حدود 11 ماه توانست 32 مورد کارهای نمایشی را به اجرا بگذارد. وی در ایالات مختلف درس داد و در هفت مبارزه که در مقابل بکسورها و کشتی کچ کاران آمریکایی شرکت نمود به پیروزی نائل گردید و سپس به ژاپن بازگشت.
1953:
سوسای مجدداً به آمریکا رفت و این بار در شهر شیکاگو و در حضور تماشاچیان با یک گاو نر وحشی به مبارزه پرداخت و توانست این گاو را شکست دهد و شاخ او را نیز بشکند و با این کار
در قاره آمریکا نیز بسیار مشهور شد.
لازم به ذکر است سوسـای اویاما پس از شکسـت دادن گاو وحشی گفته است: هدف من قدرت نمـایی نبوده, بلکه می خواستم ثابت کنم انسان ها ذاتاً استعدادهایی دارند که اگر آنها را شکوفا سازند, می توانند بر همه چیز فائق گردند.
1954:
سوسای به ژاپن بازگشت و پس از3 ماه توقف و تمرین مستمر در توکیو, موفق گردید در بوسو (Boso), اولین دوجوی خود را خارج از منطقه میجی رو (Mejiro) افتتاح نماید. معلمین این دوجو عبارت بودند از: «میزوشیما» و «یاسودا».
1955:
سوسای به آمریکا دعوت شد, سپس به اروپا رفت, در این سفر با مردان بسیاری مبارزه کرد و برای اولین بار سر بطری شیشه ای را با تیغه دست خود شکست و موجب حیرت همگان شد. ایشان در شیکاگو مجدداً با یک گاو وحشی به مبارزه پرداخت, این امر موجب انتقاد باشگاه دوستی حیوانات گردید.
1956:
سوسای اویاما دوجوی دیگری در پشت دانشگاه «ریک کیو» افتتاح نمود که معلمین آن عبارت بودند از: «میزوشیما», «یاسودا», « ایشی یاشی» و «مینای موتو». این دوجو شروع کیوکوشین کای کان (مرکز کیوکوشین کای) بود.
1964:
در این سال توکیو هونبو (باشگاه مادر در توکیو) افتتاح شد و سازمان بین المللی کاراته تأسیس شد.
اویاما به قدرت های فوق العاده ای دست پیدا کرده بود و این امر باعث شده بود اشکالات و نواقص دیگر سبک های موجود آن عصر را به آنها متذکر شود, اما آنها به جای اینکه عملکرد تمرین و شیوه های غلط خود را, برای انسجام بخشیدن و پر قدرت کردن هنر رزمی یک کشور تغییر دهند, با وی دشمنی کردند و یک شکارچی را برای کشتن وی اجیر کردند. شکارچی برای کشتن اویاما به جنگل رفت و او را پیدا کرد و در حالی که نزدیک اویاما می شد, اویاما نیز به نزدیکی وی می رفت, در یک لحظه در چند متری هم قرار گرفتند, شکارچی به محض نشانه رفتن به سمت اویاما با ضربه ناکایوبی اویاما مواجه شد (ضربه بند دوم انگشت بزرگ) و در دم جان داد. این امر باعث شد اویاما برای همیشه کاراته را کنار بگذارد. او به سمت منطقه کیوتو روانه شد و به محل زندگی شکارچی رفت. موضوع را به خانواده شکارچی گفت و با مشکلات زیاد یک سال رایگان برای آن خانواده کشاورزی کرد. او دیگر کیوکوشین را فراموش کرده بود و در طول این یک سال حتی یک تکنیک هم اجرا نکرد. در این مدت مردان زیادی برای حمایت اویاما به دیدنش می آمدند و از هر لحاظ به وی پیشنهادهایی می دادند, ولی اویاما به هیچ چیز غیر از خدمت کردن به خانواده آن شکارچی که ناخواسته کشته شده بود, فکر نمی کرد. بالاخره خانواده شکارچی به اویاما گفتند: تو دیگر وظیفه ای در قبال ما نداری و ما نیز از تو رضایت کامل داریم, تو نیز برای قوی تر شدن و خدمت به دیگران ما را ترک کن.
اویاما بار دیگر به دنیای پر رمز و راز هنرهای رزمی بازگشت و خود ایشان بیان می کردند: پس از گذشت یک سال در حالی که حتی یک تکنیک هم نزده بودم, احساس می کردم قوی تر شده ام و تسلط بیشتری در اجرای فنون دارم.
اویاما به یک کشتارگاه رفت و در آنجا ادعا کرد من می توانم با یک مشت خود, گاو را بکُشم. آنها تعجب کردند ولی برای ارضای حس کنجکاوی این مسئله را قبول کرده و به اویاما اجازه دادند که این کار را انجام دهد. اویاما روبروی یک گاو نر ایستاد و مشتی قوی به قسمت میانی سر گاو زد, گاو پس از خونریزی مغزی از پای افتاد و از آنجا بود که اویاما به نمایش خارق العاده خود, یعنی مبارزه کردن با گاوهای نر وحشی پرداخت. همچنین به مکان های مختلف جهان سفر کرد و این هنر خود را به نمایش گذاشت. او در طول زندگی خود با 51 گاو وحشی مبارزه کرد. اویاما برای به نظم درآوردن سبک خود, بسیار تلاش کرد؛ از جمله مبارزه کردن با افراد قوی دنیا. یکی از کارهای عجیب وی این بود که خود به نقاط دور دست دنیا سفر می کرد تا فردی قوی را برای مبارزه پیدا کند. یکی از سفرهای ایشان به تایلند و مبارزه با کبری سیاه بود. استاد اویاما برای مبارزه با قوی ترین مرد تایلند, که قهرمان جهان هم شده بود (در رشته موآی تای), به آنجا سفر کرد. در تایلند همراه مترجم خود, به روستایی که محل زندگی کبری سیاه بود رسیدند. یک روز قبل از اجرای مبارزه وی با اویاما, مترجم, اویاما را برای گردش به رودخانه دِه برد. پس از رسیدن به رودخانه, اویاما به صحنه ای برخورد که برایش عجیب بود. وی پسر بچه ای را دید که میان آب است و دست های خود را روی هم قرار داده و در همان حالت به درون آب نگاه می کند. دخترکی هم آن طرف رودخانه برادر خود را نگاه می کرد؛ گویا که هر دو منتظر اتفاقی بودند. اویاما از مترجم خود سوال کرد: آنها در حال انجام چه کاری هستند؟ مترجم در پاسخ گفت: صبر کن تا خودت ببینی! پس از چند لحظه پسرک آب جلوی پایش را به کمک پای راست خود به حالت دورانی, به شکل یک گرداب درآورد و ماهی ای را که میان این گرداب بالا آمده بود, با دستانش گرفت و برای خواهرش پرتاب کرد. اویاما گفت: اوه! عجب عکس العمل سر یع و چه پاهای پر قدرتی.
او در پی کشف این قدرت برآمد. مقداری که جلوتر رفتند, دیدند که خانه های مردم دِه بالای درخت ساخته شده و مردم هم به خاطر این مسئله و برای اینکه هر روز می بایست چندین بار از این درختان بالا و پایین بروند, دارای پاهای قوی و سریعی هستند.
بالاخره روز مسابقه فرا رسید, همه کبری سیاه را تشویق می کردند؛ وی دارای جثه ای قوی و کاملاً عضلانی بود. اویاما هم مصمم و با اطمینان کامل به میدان مبارزه نزدیک شد. مبارزه آغاز شد, تکنیک هایی با احتیاط کامل از هر دو مبارز رد و بدل می شد, تکنیک هایی که نمایانگر شناخت حریفان از یکدیگر بود.
از یک سو کبری سیاه دارای پاهایی قوی بود و استقرار وی که به زبان ژاپنی داچی گفته می شود, بسیار فشرده و ضربات وی انفجاری و مهلک بود, از سوی دیگر مردم شعار می دادند: کاراته کار ژاپنی باید بمیرد! اویاما به مبارزه سختی دعوت شده بود. کبری سیاه حمله هایی فوق العاده سرعتی با گام های بلند داشت؛ اویاما در یک لحظه حرکتی به ذهنش خطور کرد که از یک پسر بچه کوچک دیروز یاد گرفته بود. او مانند پسرک ماهی گیر پاهایش را دور زانوی کبری سیاه حلقه کرد و با تمام قدرت, وی را به سمت بالا پرتاب کرد و با این حرکت غافلگیرانه, حریف به پشت نقش بر زمین شد و به نفس نفس زدن افتاد. اویاما دستش را گرفت و از او پوزش خواست و گفت این هنر را از پسر بچه ای که اهل همین دِه است, دیروز یاد گرفته ام و امیدوارم کارساز بوده باشد. کبری سیاه احترام عمیقی به اویاما کرد و ماجرا به خوبی تمام شد.
یکی دیگر از کارهای فوق العاده مرحوم اویاما شکستن سر بطری بود. وی بارها و بارها این کار را در مکان های مختلف انجام داد. او همچنین قادر بود سنگ های رودخانه را با دستان خالی خرد کند, اما کاری که ایشان در مبارزه با تعداد زیادی از مبارزان و جنگجویان قوی کرد, بسیار جالب تر از مقام و لقب پدر شکستن اجسام سخت بود.
در تاریخ هنرهای رزمی قبل از اویاما, یک کندوکار (هنر رزمی که توسط چوب دستی, شمشیر و ... انجام می شود), توانسته بود مبارزه 200 نفره را با موفقیت انجام دهد, اما اویاما تصمیم گرفت با 300 نفر از بهترین مبارزان که بیشتر آنها از شاگردان قوی خود او و از قهرمانان جهان هم بودند مبارزه کند. او آنها را فراخواند و در سه روز پیاپی در هر روز با 100 نفر به مبارزه پرداخت و در آخر با اینکه ایشان آسیب دیده بودند باز اعلام آمادگی کردند, ولی دیگر کسی ابراز وجود نکرد.
شاید به جرأت بتوان استاد ماسوتاتسو اویاما, این مرد اسطوره ای هنرهای رزمی را پیشگام و پیشرو معرفی هنرهای رزمی مشرق زمین در جهان معرفی کرد. این استاد کره ای الاصل که نام اصلی اش «جوی یونگ ای» می باشد, پس از 40 سال مطالعه و تحقیق جامع, بنیانگذار سبکی در کاراته شد که در واقع تلفیقی از کاراته ژاپنی, کمپوی چینی و ته کیهون کره ای بود. این سبک بعدها نام «کیوکوشین کاراته» را به خود گرفت و در حال حاضر این هنر اصیل در اقصی نقاط جهان تدریس و تمرین می شود. اگر بازیگرانی همچون بروس لی با بازی در فیلم های رزمی سهمی عمده در شناساندن این هنرها بخصوص «کانگ فو» در جهان ایفا کردند, استاد «ماسوتاتسو اویاما» این نقش را سال ها پیش, یعنی در سال1950 و در جریان اولین نمایش مبارزه خود با یک گاو نر وحشی که در شیکاگو انجام داد, به نمایش گذاشت. در این نمایش, استاد در مبارزه ای نفس گیر از پس این گاو وحشی برآمد. وی ابتدا با مشت مرگباری که به پیشانی گاو زد او را کاملاً گیج کرد و سپس با یک دست یکی از شاخ های گاو را از جا کند و با ضربه تیغه دست (شوتو اگه اوچی) شاخ دیگر گاو را شکست به طوری که شاخ گاو بین تماشاچیان پرتاب شد و جالب اینکه بعدها به اویامای گاو کُش مشهور گشت.
استاد اویاما مؤلف چندین کتاب کاراته نظیر: «کاراته چیست؟», « این هست کاراته» و «کاراته پیشرفته» نیز می باشد. ایشان به موازات فعالیت های انتشاراتی, به اقصی نقاط جهان سفر می کرد و به معرفی و نمایش هنر رزمی ویژه اش همت می گماشت.
«
طریقت کیوکوشین» آخرین کتاب این استاد فقید است که درباره مهمترین جنبه های فلسفی و اخلاقی «کیوکوشین کاراته» نگاشته شده است و همچنین درباره مشکلاتی که در آن زمان برای گسترش هنرهای رزمی وجود داشته است, به تفصیل به بحث می پردازد.
سوسای ماسوتاتسو اویاما سرانجام در73 سالگی (1996 میلادی) و پس از 63 سال زندگی آمیخته با ریاضت در هنرهای رزمی, به علت ابتلا به سرطان ریه, دار فانی را وداع گفت و جامعه کاراته جهان را به اندوه و تأثر نشاند.
سوسای طی وصیت نامه ای « شوکی ماتسویی» بهترین شاگردش را که یکی از اساتید ارشد و از قهرمانان وزن آزاد جهان در چندین سال متمادی بود, به عنوان جانشین خود انتخاب نمود.
شوکی ماتسویی تنها فردی است که در سایه تمرینات سخت و مستمر زیر نظر شخص اویاما توانست در مدت دو ساعت و پانزده دقیقه بدون استراحت با صد نفر مبارزه کند و بر تمامی حریفان فائق آید و این کاری است بس مشکل و طاقت فرسا که از عهده هر فردی بر نمی آید.
اویاما در زندگی دچار تحولات زیادی شد, سختی های بسیاری را تحمل کرد و ریاضت های زیادی برای ارتقای این هنر والا کشید, پس چنین نتایجی فقط و فقط برازنده ایشان است و بس. شاید برخی ها با خواندن این داستان ها و عجایبی که اویاما خلق کرده, با خود بگویند در تعاریف از اویاما اغراق شده است, اما لازم به ذکر است هر آن چیزی که تاکنون نوشته ایم و خواهیم نوشت, واقعیت دارد و در صورت تمایل می توانید نوشته های معتبر در مورد اویاما, خاطرات اویاما در مقاله های مختلف و حتی فیلم های مستند این استاد بزرگ را مشاهده کنید تا به این باور برسید که اویامـا یک واقعیت در هنـرهای رزمی بود و دیگر مسداق وی را نخواهیم یافت.
اسم کیوکوشین توسط سوسای اویاما به کاراته ابداعی و جدید, که از نظر فنی کاملاً متفاوت با کاراته سنتی ژاپن بود, اطلاق شد و توانست ظرف مدت نه چندان زیاد نظر رزمی کاران, کارشناسان و دیگر علاقمندان داخلی و خارجی را به خود جلب نماید. اکنون با گذشت سالیان متمادی نه تنها رنگ کهنه گی چه از نظر فنی و چه از نظر استقبال عمومی نداشته, بلکه هنوز یک سبک رزمیِ دارای شخصیت و جاودان می باشد که دیگر سبک ها از این کاراته واقعی متأثر می باشند. امروزه کیوکوشین کاراته در تمام قاره های دنیا نفوذ کرده است. دنیای رزمی به خصوص کاراته دیگر شاهد تولد چنین مبتکر و استادی نخواهد بود. بعد از فوت این ابَرمرد که فقدانی بس بزرگ بود, پندها و اندرزها و تمرینات جسمی و روحی وی همانند یک یادگاری با ارزش, محفوظ و ماندگار است و هر ساله در سالروز فوت ایشان, نفرات برجسته ملی و بین المللی برای ادای احترام به زحمات و قدردانی بر سر مزار وی حضور می یابند.



مختصری از زندگی نامه کانچو ماتسویی: 



زندگی نامه کانچو ماتسویی:

ماتسوی در سن 13 سالگی کیوکوشین کاراته را در کیتا نامارا دوجو در سال 1976 شروع کرده در سال

1980 به کمربند مشکی کیوکوشین نایل می شود و در مسابقات وزن آزاد ژاپن در حالی که فقط 17 سال داشت

به مقام چهارم  میرسد و چیزی از این زمان نمیگزره که به عنوان ارشد هنبو در توکیو ژاپن اعلام می شود.

در سال های 1981و1982 مقام سوم در مسابقات وزن آزاد ژاپن رو به دست میاره و در همین مسابقات سال 1983 به مقام هشتم می رسد.

وقتی که مقام سومی جهان در مسابقات سال 1984 رسید مورد تشویق فراوان قرار گرفت و در سالهای 1985و1986 هم به مقام اول مسابقات وزن آزاد ژاپن رسید و در آخر با گزراند آخرین مرحله از مسابقات کیوکوشین کاراته یا همان مبارزه 100 نفر با زدن رکورد  لقب" نابغهء بی نظیر" رو به خودش اختصاص داد و بلاخره در سال 1987 به جوانترین قهرمان جهان مسابقات وزن آزاد کیوکوشین کاراته گردید.

در سال 1992 ماتسویی کلاس خودش رو در آساکوسای توکیو . ودر 26 آپریل 1994 ماتسویی به لقب کانچو نایل و نماینده سوسای اویاما گرید.

بعد از فوت سوسای اویاما کانچو سوکوکی ماتسویی راه ایشان را با تمام تلاش پیش گرفتند  ودر  ترویج و پایداری این سبک کوشیدند.

با وجود تلاش های فراوان ایشان و سوسای اویاما در حال حاضر سبک کیوکوشین کاراته  بیش از 12 میلیون عضو ثبت شده در بین 125 کشور جهان دارد.




زندگی نامه اندی هوک(سامورایی چشم ابی):

مرحوم شیهان اندی هوگ در سال 1964 میلادی در دهکده کوچکی واقع در کشور سوئیس بدنیا آمد او به خاطر بضاعت اندک مالی خانواده خود دوران کودکی خود را در یتیمی گذراند و مادر بزرگش مسئولیت سرپرستی او را بعهده گرفت .اندی با توجه به شرایط ضعیف جسمانی اغلب مورد تمسخر و حتی آزار و اذیت همکلاسی­های خود قرار میگرفت . شاید در همان دوران بود که اندی برای قوی شدن آماده و مهیا گردید و این آغاز رشد و پیشرفت قهرمان آینده جهان بود. اندی خیلی زود در کاراته رشد کرد بطوریکه در سنین نوجوانی در مسابقات بزرگسالان به راحتی برتری خود را با پیروزی بر حریفان به اثبات رساند زمانی که اندی یک پسر جوان بود از فیلم راکی در جهت قهرمان شدن الهام گرفت و همت و اراده او باعث شد تا در آینده بتواند بارها قهرمان جهان شود .شیهان اندی با 19 سال سن در سومین دوره مسابقات جهانی کیوکوشین کاراته برای اولین بار شرکت کرد . این تازه وارد با اجرای مبارزات تکنیکی و مهارتهای منحصر بفرد خود جهان کیو کوشین را تحت تاثیر قرار داد . چهار سال بعد یعنی در چهارمین دوره مسابقات جهانی کیوکوشین در سال 1987 اندی با مبارزان بزرگی چون ماسودا و  ادمیردا کوستا که هر دوی آنها از سد مبارزات 100 نفره گذشته بودند دست و پنجه نرم کرد و آنها را براحتی شکست داد. فینال این مسابقات مبارزه دو نفر از بهترین مبارزان تکنیکی تاریخ کیوکوشین بود ( شوکی ماتسویی و اندی هوگ) و این اولین باری بود که یک مبارز غیر زاپنی به فینال مسابقات جهانی کیوکوشین راه پیدا کرده بود . هم اکنون نیز پس از گذشت سالها کاراته کارها و دوستداران مبارزه درباره فینال بزرگ شوکی ماتسویی با اندی هوگ و نتیجه آن صحبت می کنند مبارزه اندی تحولی بزرگ برای دنیای غرب بود و فضای جدیدی را برای مبارزان اروپائی باز کرد و به دنیا نشان داد که با اراده شجاعت و مهارت هرکسی میتواند یک قهرمان شود.در هر حال بسیاری از مردم اندی را برنده  فینال میدانستند . چهارمین تورنمنت کیوپر کاپ بین المللی اروپا در سوئیس سازماندهی گردید و رقبایی از زاپن - انگلیس - هلند - مجارستان - آلمان و اسپانیا در این دوره حضور داشتند . شیهان اندی هوگ برنده مطلق این مسابقات بودو مهیج ترین مبارزه بدون انکار فینال بین اندی هوگ و کنجی میدوری ( قهرمان جهان در سال 1991 ) بود با پیروزی اندی در راند دوم به اتمام رسید.

اندی در سال 1989 برای دومین بار قهرمان سنگین وزن اروپا شد او برترین قهرمان اروپا بوده و از محبوبیت خاصی برخوردار بود . اندی در سال 1992 به منظور کسب تجربیات در سایر سبکهای آزاد، کیـوکـوشین را ترک کرد و این در حالی بود که او با بزرگترین مبارزان تاریخ کیوکوشین مبارزه کرد. در همان سالی که اندی سازمان جهانی کیوکوشین را ترک نمود در سبک سِیدوکان کاراته با غلبه بر قهرمان نامی این سبک ( تائی کین ) عنوان جهانی سِیدو را از آن خود کرد یکسال بعد در سال 1993 اندی با غلبه بر رقبای سرسختی همانند کاکودا به فینال مسابقات سیدوکان  رسید فینال این مسابقات را اندی با قهرمان نامی زاپن ساتاکه برگزار کرد در کلیه راندها برتری با اندی بود . حتی در یک راند با ضربه کاکاتو ساتاکه را نقش بر زمین کرد ولی در پایان رای با تساوی داوران و پس از انجام تامشی واری (شکستن اجسام ) فینال را از دست داد . او در این مسابقه با قهرمان ملی زاپن نمی جنگید بلکه بر علیه نابرابریها و .... مبارزه میکرد . شیهان اندی هوگ توانست قلوب مردم زاپن را فتح کند و از آن پس لقب سامورائی چشم آبی را بدست آورد .

 

اندی هوگ در مسابقات k1

در سال 1993 اولین مسابقه اندی در 5 نوامبر در مقابل موراکامی آغازگردید و این شروع مسابقات وی در این سیستم مبارزاتی ( کیک بوکس ) بود . او در اولین راند مبارزه پس از گذشت 50 ثانیه 3 مرتبه موراکامی را شکست داد . لگدهای مخرب وی باعث شد از شمال زاپن ( هوکایدو ) تا جنوب ژاپن ( اوکیناوا ) اندی را بعنوان یک سوپر استار بشناسند .علاوه بر ضربات پای اندی قدرت مافوق و تکنیک برتر او باعث شد که مردم او را بعنوان سلطان رینگ انتخاب کنند . شیهان اندی دارای روحیه خونگرمی بود که موجب میشد احترام عمیقی در مقابل رقبایش داشته باشد و عشق عمیقی را در طرفدارانش بوجود آورد کانچو  ایشی رئیس سبک سیدوکان و کارگردان مسابقات K-1 میگوید : عمده­ترین دلیلی که مردم زاپن اندی را بسیار زیاد دوست دارند این است که او چیزی دارد که زاپنی ها به آن احترام میگذارند و  آن خونگرمی قدرت و تواضع است . در سال 1996 اندی هوگ به لقب بهترین مبارز هنرهای رزمی مفتخر شد او در بزرگترین همایش هنرهای رزمی در آلمان نمایش واقعی کاراته را به همه دوستداران این رشته عرضه کرد و در پایان شمشیر زرین سامورائی را  از دستان ژان کلود ون دام (فرانکی) دریافت نمود . او در سال 1996 قهرمان مسابقات K-1 شد و در سالهای 97 و 98 فینالیست این مسابقات بود.

شیهان اندی در سن 35 سالگی به بیماری سرطان خون مبتلا گردید و در بیمارستان نیپتون زاپن تحت درمان شمیائی قرار گرفت . او فقط در اولین هفته های کوتاه سی و ششمین سال زندگیش بود که ناگهان چشم از جهان فرو بست. قلب اندی 3 بار از حرکت باز ایستاد و پزشکان سعی کردند که حیات او را برگردانند اما برای چهارمین مرتبه که قلب قهرمان از حرکت باز ایستاد پزشکان معالج او بیشتر سعی نکردند که او را به زندگی برگردانند و او در کمال آرامش و صلح با مرگ پیوند خورد . از دست دادن اندی هوگ ضایعه بزرگی برای دنیای هنرهای رزمی بود زیرا در این دنیا قهرمانان گرانبهائی همانند او زیاد نیستند .


زندگی نامه فرانسیسکو فیلهو:

فرانسیسکو فیلهو متولد سال 1971 در برزیل است. در آن زمان هنوز هنرهای رزمی برزیلی بخصوص جوجیتسو، وال (Val)، تودو (Tudo) و لوتالیور (Luta Liver) در سطح جهانی مطرح نبودند. فرانسیسکوکه شیفته هنرهای رزمی بود برای اولین بار در سن 12 سالگی وارد یک دوجوی کاراته می‌شود. اما نه یک دوجوی کاراته معمولی. کاراته مرحوم سوسای اویاما یعنی کیوکوشین کای. در آن هیچ کس نمی‌توانست بگوید که آینده‌ای روشن در انتظار این جوان برزیلی است که او را به قله کاراته جهانی خواهد رساند. اولین معلم او «نوبویوکی ایموری» که در برزیل تنها چند سالی تجربه مربیگری داشت خیلی زود متوجه استعداد شاگرد جدید خود شد. اگر از او بپرسید چرا کاراته را شروع کرد می‌گوید: «زمانی که بچه بودم بیشتر اوقاتم را به نگاه کردن فیلمهای هنرهای رزمی می‌پرداختم تا اینکه برادرم مرا برای اولین بار به یک دوجو برد که سرنوشت مرا عوض کرد».نیاز به از خود فراتر رفتن و جاذبه‌ای که فعالیت بدنی برای او داشت، او را بزودی راهی مسابقات و میدان مبارزه کرد. کاراته کیوکوشین کای که برای بزرگسالان بسیار سنگین و سخت است، مبارزاتی برای کاراته کودکان نیز ترتیب داد که به جوانترها آزادانه اجازه ابراز احساسات می‌داد. یکسال پس از آغاز کارش در اولین تورنمنت شرکت کرد ولی نتیجه درخشانی بدست نیاورد. اما چه اهمیتی دارد! این مسئله باعث تشویق او شد تا بهتر کار کند. در سن 14 سالگی او به نوعی شاگرد و مرید استاد ایلوری شد و در دوجوی او مشغول شد یعنی بیشتر در زندگی در دوجو سرمایه‌گذاری کرد. سالن تمرین را تمیز می‌کرد و به امور مختلف تکنیکی و تجاری رسیدگی می‌کرد تا بتدریج در روح کیوکوشین نفوذ پیدا کند. در این دوره جدید زندگی او، پیروزیهای قهرمان آینده ما مشخص‌تر بود. فیلهو می‌گوید: «از آن زمان خودم را مسئول می‌دانستم. خودم با خودم هر بار جدی‌تر و سخت‌گیر‌تر بودم و نتیجه بهتری می‌گرفتم. قهرمان کیوکوشین کای جهان به تدریج که فرانسیسکو ظرفیتش را افزایش می‌داد و در کومیته پیشرفت می‌کرد خواسته‌هایش بیشتر آشکار می‌شد. زمانی که او برای اولین بار در مسابقات قهرمانی کیوکوشین کای برزیل شرکت کرد 16 سال بیشتر نداشت. در این مسابقات سه نفر اول هر گروه به ژاپن اعزام می‌شدند. اما زمانی که فرانسیسکو برای دور آخر و مقام سوم چهارمی به زمین رفت از این موضوع آگاهی نداشت. نتیجه اینکه جزو سه نفر اول نبود. طبق گفته‌اش: «اگر آخرین مبارزه‌ام را پیروز می‌شدم به ژاپن می‌رفتم و این تجربه بسیار خوبی برای من می‌شد. اما نمی‌دانستم که مقامهای اول تا سوم به این سفر اعزام می‌شوند و مبارزه را از دست دادم». حال می‌دانیم که چگونه فیلهو به آرزویش که همان بدست آوردن این تجربه در ژاپن بود، دست پیدا کرد. سه سال پس از این مبارزه، فیلهو به شاگردی «سی جی ایزوپ»، مسئول کیوکوشین کای در برزیل، درآمد. در سال 1990 فرانسیسکو19 سال داشت و این امید جوان به همراهی مربی جدید خود وارد دنیایی متفاوت شدند. ورود به مسابقات بزرگ.در سال 1991، فرانسیسکوفیلهو به یکی از رویاهایش جامه عمل پوشانید: سفر به ژاپن. در ژاپن او با مرحوم سوسای «ماسوتاتسو اویاما» بنیانگزار سبک و مرکز کاراته کیوکوشین کای ملاقات نمود. فیلهو در اصل هیچ گاه شاگرد واقعی استاد نبود اما جو مسابقات در ژاپن و ملاقات او با برترین‌های ژاپنی دست به دست هم داد تا از او فیلهوی کنونی را بسازند. سه سال بعد در سال 1994 استاد اویاما حیات را بدرود گفت. در سال 1996، فرانسیسکوبرزیل را به قصد اقامت در ژاپن به مدت یکسال ترک می‌کند تا به تکمیل تعلیمات خود بپردازد در آن زمان او دیگر یک مبارز مشهور و بی‌چون و چرا در کاراته بین‌المللی بود. قهرمان برزیلی اکنون خواهان برترین عنوان بود. قهرمانی جهان در تمام سبکها در مسابقات قهرمانی جهان در رشته کیوکوشین کای کاراته (بدون جدول وزنی و براساس ضربه فنی) که در سال 1975 برای نخستین بار اجرا شده بود و هر چهار سال یک بار برگزار می‌شد هیچ غیر ژاپنی مقام اول را بدست نیاورده بود: در سال 1975 شاگرد استاد «اویاما» به نام «کاتسواکی ساتو» این مسابقه را برد. در سال 1979و 1984 نوبت به «ماکاتو ناکامورا» رسید. در سال 1987 «شوکی ماتسویی» با مبارزه فینال به یادماندنی مقابل «اندی هوگ» به مقام قهرمانی رسید. در سال 1991 «کنجی میدوری» با جثه‌ای متوسط به مقام اول رسید و در سال 1995 کن جی «یاماکی» برتری سنگین وزنها را با بدست آوردن مقام ششم جهان نشان داد. فیلهو با دقتی خاص نظاره‌گر مبارزات این ژاپنی‌ها بود چون اکنون حس می‌کرد دیگر نوبت او رسیده است. او صاحب تکنیک خوب، جثه‌ای متناسب و تجربه لازم برای مطرح کردن خود، بود و در ضمن با توجه به شرایط موجود احتمال دستیابی او به مقام مورد نظرش زیاد بود او در مدت 4 سال که فرصت داشت به تمرین پرداخت ژاپنی‌ها به نوبه خود خطر را احساس کردند. فیلهو در حال صعود بود در حالیکه «یاماکی» در آخر کار خود بود. اما درست در همین زمان ژاپن بود که در تمام مسابقات پیروز می‌شد: قهرمانی ژاپن تمام وزنها و قهرمانی ژاپن دسته سنگین وزنها. تیم ژاپن و در رأس آن «کازومی» خود را طی یک استاژ به مربیگری خود «ماتسویی» آماده می‌کردند. روز نهایی 7 نوامبر 1999 درتوکیو بود. فیلهو در عرض دو روز می‌بایست به 7 حریف غلبه کند تا در نهایت مقابل هاجیمه کازومی قرار گیرد. مسابقات که با حضور 45 هزار تماشاچی برگزار شد توسط «سی ایزوبه» داوری شد. اما در پایان وقت دوم اضافی مسابقه باز هم به تساوی کشید. هیچ کس نمی‌توانست یکی از دو حریف را انتخاب کند. در وزن‌کشی این دو کمتر از 10 کیلو با هم اختلاف داشتند. فیلهو (106 کیلو) و کازومی (100 کیلو). در نتیجه غیرممکن بود که پیروزی را نصیب حریف کم‌‌وزن‌تر کنند. تنها مورد باقیماند شکست اجسام بود که فیلهو در این زمینه امتیاز بیشتری داشت چون در آزمونهای اولیه، فیلهو چند چوب بیشتر از حریف خود شکسته بود. در نهایت مبارز برزیلی به عنوان برنده انتخاب شد. برای اولین بار در تاریخ کیوکوشین کای مقام اولی از چنگ ژاپنی‌ها درآمد. از این پیروزی به بعد، فرانسیسکوفیلهو نه تنها در برزیل بلکه در ژاپن که محل بدست آوردن همان مقام کازومی بود، یک قهرمان واقعی به شمار می‌رفت. یک ورود پرهیاهو در مسابقات K-1 ؛ فرانسیسکوفیلهو برای شرکت در مبارزات کیک بوکسینگ منتظر قهرمانی‌اش در مسابقات جهانی کیوکوشین‌کای بود. روابط بین انجمن کیوکوشین‌کای استاد ماتسویی و انجمن K-1 (به مسئولیت کازویوشی ایشی، پیشکسوت کیوکوشین‌کای) باعث شد که فیلهو بتواند در بزرگترین تورنمنت کیک بوکسینگ جهان مستقیماً وارد مبارزه شود.فیلهو در اولین مبارزه K-1 که در 20 ژوئیه 1997 در ناگویا برگزار شد، مقابل یکی از برترینهای کاراته و کیک بوکسینگ قرار گرفت: اندی هوگ. این دو مرد یک بار دیگر هم در مسابقات قهرمانی کیوکوشین‌کای جهان که در سال 1991 در توکیو برگزار شده بود همدیگر را ملاقات کرده بودند. در آن روز اندی که در مسابقات قهرمانی قبلی نایب قهرمان شده بود (1987) تصمیم جدی برای پیروزی در مسابقات جهانی داشت. اما در دومین راند این تورنمنت تاریخی، اندی که بسیار به خود مطمئن بود با یک ضربه دورانی پای فیلهو که به صورتش وارد آمد ضربه فنی شد. اما ضربه فنی سبک که بلافاصله از روی زمین بلند شد و نه ضربه فنی که گروه پزشکی مجبور به مداخله شوند.بنابراین روز 20 ژوئیه برای اندی روز انتقام بود. اندی در مسابقات K-1 صاحب تجربه بود اما فیلهو چندان به این مسئله توجه نمی‌کرد. او با یک ضربه قوی چپ اندی را برای بار دوم در راند اول ضربه فنی کرد. او در سال 1998 مقابل «ری‌سیفو» مساوی کرد و در برابر پیتر آرتز در مسابقات 18 ژوئیه 1998 در ناگویا پیروز شد. در روز 25 آوریل 1999 در یوکوهاما در مسابقات k-1 فیلهو بار دیگر در راند اول قهرمان قهرمانان کیک بوکسینگ، ارنستو هوست را ضربه فنی کرد. این بار هم با یک سیکن مواشی چپ. در روز 23 آوریل سال 2000 در ورزشگاه «اوزاکا»، او مقابل ژروم لوبنر قرار گرفت. نتیجه: در راند اول به طرز غیر قابل باوری ضربه فنی شد. بعد از این مسابقه، حریف برزیلی که به شدت شوکه شده بود مدتی از مسابقات عقب کشید. این در حالی است که  اغلب تصور می‌کردند او از وقایع و مسابقات k-1 دور افتاده است اما در 8 دسامبر 2001 او در مسابقات جایزه بزرگ k-1 تا مرحله فینال پیش رفت و بعد از مغلوب کردن «پیتر آرتز» و «آلکسی ایگناشوف»، مقابل «مارک هانت» با از دست دادن امتیاز مبارزه را واگذار کرد.فرانسیسکو سومین کاراته‌کایی بود که بعد از «ما آزاکمی ساکائه» (با شکست مقابل آرتز در سال 1994) و اندی هوگ (با پیروزی در سال 1996) به مسابقات فینال جایزه بزرگ k-1 دست یافت.


نظرات 29 + ارسال نظر
حسن بیگ یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:47 ب.ظ

خیلی عالی بود به خدا بیش تر از حد حال کردم دادا منم کیو کشین کارما عشقمم بعداز او یا ما ماتسویی بببببببببببببببببببببززززززززززززززززنننننننننن للللللللللللللللللااااااااااااااااااااییییییییییییییییییییییییککککککککککککککککککووووووووووووووووووووووووووو

ممنون از محبتتون. اوس

حسین چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:55 ب.ظ

ممنون از مطالب زیبات استفاده کردیم .
بااینکه سبک رزمی من کاراته نیست ولی سبک کیوکوشین و استاد اویاما را همیشه ستوده ام .اونگاشیماز

شما لطف دارید .از محبتتون تشکر میکنم. اوس

ata یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:22 ب.ظ

عالی بود. اووس

ممنون از سایت دیدن کردید.اوس

peyman جمعه 4 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:50 ق.ظ

خیلی ممنون که از وبلاگ دیدن کردید. امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشید. اوس

ابوالفضل سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:52 ب.ظ

تشکر از این که زحمت برپایی این وبلاگ و انتشار مطالب زیبا رو کشیدین. اوس

اوس.ممنون که از وبلاگ بازدید کردید.

فردین سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 09:16 ب.ظ

خیلی خیلی از وبلاگتون خوشم اومد انشالله که موفق باشید .اوس

خیلی ممنون.نظر لطف شماست. اوس

sina. سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:52 ق.ظ

عالی بود OSSS

خیلی ممنون. اوس

رامین پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 02:02 ب.ظ

با سلام من هم اسم پسرم که ده سالشه دو ماهه که با آشنایی با شیهان علی عباسپور در این سبک ثبت نام کرده ام و از این بابت خیلی خوشحالم

خیلی ممنون که از سایت دیدن کردید .امیدوارم سلامت باشیدهمیشه.سبک قدرتی است و خیلی با نظم و انظباط.و یک از سبکهای پرطرفدار و مهم در جهان است.اوس

بهمن محمدی رئوف جمعه 12 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 08:02 ب.ظ

واقعااااا خیلیییییی خوب خودم ک خیلی روحیه گرفتم من تازه ب کیو کشین رفتم 1 ماه است ولی خیلی از این مطالب شما تجربه کسب کردم ممنونم ازتون اوس اوس

خواهش میکنم. موفق باشید. اوس

عبدالله یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:48 ب.ظ

ممنون از مطالب زیبا پرمعانی،،،،، اوس

خیلی ممنون از وبلاگ دیدن کردید. اوس

javad جمعه 4 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 09:38 ب.ظ

مطلبتون عالی بود من خودم کیوکشین کارم .اوس

خواهش میکنم. امیدوارم موفق باشید همیشه.اوس

ماهان شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:51 ب.ظ

اوس

تشکر از سایت دیدن کردید. اوس

Kyo Fighter چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:13 ب.ظ

عالی بود . اوس

اوس

کرار یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:12 ب.ظ

اوس..

بسیار عالی بود

اوس .تشکر از وبلاگ دیدن کردید.

امیر شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 10:20 ق.ظ

خییییلی عالی بود ممنون از مطالب خوب اووس

اوس. تشکر از وبلاگ دیدن کردید.

موسوی جمعه 22 دی‌ماه سال 1396 ساعت 01:10 ق.ظ

با سلام من تکواندو کار میکنم اما واقعا سبک کیوکوشین رو خیلی دوست دارم و از مطالعه مطالب مفیدتون لذت بروم

اوس

تورکمن اوغلی یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 12:36 ب.ظ

با سلام
خودم کیک بوکسور هستم اما برادرم کاراته کار هست و دارای کمربند مشکی دان 3...
خیلی از مطالبتون خوشم اومد دمتون گرم خیلی عالی بود

اوس

Ali سه‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 05:34 ب.ظ

مطالب ارزشمندی بود - لذت بردم.ممنون.

اوس

علی یکشنبه 3 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 10:40 ق.ظ

به نظرت بروسلی قویتر بود یا اویاما؟

حسین سه‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 05:38 ب.ظ


واقعا زیبا و ستودنی بود
کیوکوشین کار هستم و به خودم و اویاما افتخار میکنم

علی اکبریان شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام چند توصیه به رزمی کارهای وطنی دارم: در طب اسلامی دکتر تبریزیان پودری موثری هست بنام پودر استخوان ساز که برای ترمیم استخوان و افزایش قد و در کل محکم شدن استخوان بسیار موثر است رزمی کارها با مصرف آن در ظرف چند ماه به اندازه چندسال کار کردن روی استخوان اندام مختلف تاثیرات مثبت را می بینند . قیمتش هم ارزان است. 2- مصرف غذای شیر گوشت (شیر محلی گاو + گوشت گوسفند مانند آبگوشت در ظرف سنگی پخته شود بدون آب و روغن البته می توان نخود و لوبیا و ادویه ترکیب نمک دریا + پودر آویشن و کمی دارچین و فلفل سیاه اضافه کرد) هفته ای دوبار این غذا همان غذای حضرت نوح علیه اسلام است و فوق العاده قوی است برای بدنسازها و وزنه برداری و ورزش های رزمی سنگین عالی است . 3-برای افزایش تنفس از گلاب طبیعی هر روز یک قاشق غذاخوری میل شود . 4-برای افزایش قدرت ذهنی هر روز یک قاشق از ترکیب ارده اردکان + عسل طبیعی + زعفران استفاده شود . این ترکیبات را خودم استفاده کرده ام عالی هستند . 5- حجامت عام و حجامت کمر و حجامت ملاج سر نیز برای سلامتی همه خصوصا تعادل و تعامل انرژی خالص رزمی کاران بسیار موثر است .
6- کتابی را سالها پیش خوانده ام که به روش آن می توان در عالم خواب با روح نویسنده کتاب (خواه زنده یا مرده یا ایرانی یا خارجی باشد) ارتباط برقرار کرده و هنگام صبح با ورق زدن و مطالعه کتاب گویا همه آن را قبلا آموخته اید بعدا اسم کتاب را می نویسم . اوس

ممنون از شما. در مورد صحیح بودن یا نبودن این مطالب این سایت نظری ندارد. و تحقیق لازم است.و اینکه این همه قهرمان جهان در امریکا و اروپا و ژاپن هست و از این پودرها و دا وها استفاده نکردن! تشکر

فرهاد پنج‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 11:00 ب.ظ

بسیار عالی بود . متن بسیار زیبایی بود کامل و جامع
باید بنده را ببخشید ولی املای کلمه مصداق با" ص"صحیح میباشد.
در کارهایتان پیروز باشید.

تشکر. ممنون. اوس

کارو یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 01:19 ب.ظ http://لللایفغا

:ممنون اوس

اوس

محمد پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 12:10 ب.ظ

بیشتر این مطالب غلو نویسنده شماست
اینها اگه بیان تو ام ام ای نمیتونن دووم بیارن
اینها جرات ورود به ام ام ای را ندارن

اینجور که شما فکر میکنید نیست. بهتره تحقیق کنید. ایا اندی هوک و یا ژرژر پیری و یا سمی شیلد و یا لچی قوربانوف و خیلی از کسانی دیگه قهرمان مسابقات mma و ufcو k1هستن رو میشناسید. بهتره تحقیق کنید. البته لازم به ذکر هست اسم خیالشونو نیاوردم.از این که از سایت دیدن کردید تشکر میکنم. اوس

امیرحسین سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 07:42 ب.ظ

سبک جیت کاندو ازکیوکوشین خیلی قویتره سبک کیوکوشین برپایه همان کاراته است اما جیت کاندو داخلش بوکس و کاراته و کونگ فو و شمشیر زنی و جوجیستو رادارد جیت کاندو بااین همه ورزشی که داخلش دارد بهتراست یا کیوکوشین اگه اینو به کودک پنج ساله بگید میگه جیت کاندو بروسلی اسمش همه جا هست بخاطر اینکه سبکش متفاوت است خیلی ها هنوز اسم اویاما هم نشنیدم

خوب بروسلی هنرپیشه خوبی بود و‌تونست با فیلمهاش رزمی رو‌ نمایش بده و‌اینجوری کمک بزرگی کرد. تعصب بیجا خوب نیست.به نظرم مطالعه خودتون رو بیشتر کنید

حمید چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 02:08 ق.ظ

اویاما نابغه دوران بود ام ام ای چیه؟اصلا قابل مقایسه نیست

اویاما اخرین اسطوره هنرهای رزمی بود و در تمام مبارزاتش دعوا میگرفت مثل یو اف سی و البته کاملا ازاد.بعدها کیوکوشین رو درست کرد و قوانین گذاشت چون به انسان و زیبایی انسان اهمیت میداد

ابوالفضل جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 01:58 ب.ظ

عالی بود...پیشنهاد میکنم فیلم ایستاده در باد زندگینامه استاد بزرگ اویاما ست را ببینید

خیلی وقته دیدم.اسمش هست مبارزی در باد و‌ کشور کره درست کرده

Ali fighter دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 05:59 ب.ظ

فقط اندی هوگ الگو من هست بی نظیره

بله .حیف فوت کرد

Keyhan دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 01:23 ب.ظ

عالی بوداسسسسسسس

اوس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد